- Strona główna
- Nasza szkoła
- Kadra pedagogiczna
- Rada Rodziców
- Uczniowie
- Biblioteka
- Świetlica
- Gabinety medyczne
- Dokumenty szkolne
- Osiągnięcia i sukcesy
- Zajęcia pozalekcyjne
- Sport
- Wycieczki
- Zielone szkoły
- Plan lekcji
- Kalendarz 2009/2010
- Przydatne linki
- Kontakt
OCZEKIWANE EFEKTY PRACY UCZNIA W KLASIE II
EDUKACJA POLONISTYCZNA
Mówienie i słuchanie
- słucha poleceń, wypowiedzi nauczyciela i innych rozmówców;
- słucha tekstu czytanego przez nauczyciela i rówieśników, nagrań utworów poetyckich, audycji radiowych, wypowiedzi ludzi;
- rozumie sens wypowiedzi;
- potrafi poprawnie, w rozwiniętej, uporządkowanej formie wypowiadać się na temat przeżyć i własnych doświadczeń;
- opowiada o zdarzeniach i zaobserwowanych zjawiskach;
- opowiada treść wysłuchanych i przeczytanych utworów;
- kulturalnie prowadzi rozmowę;
- poprawnie recytuje utwory poetyckie i fragmenty prozy;
Czytanie i opracowywanie tekstów
- czyta teksty poprawnie i wyraziście;
- czyta z podziałem na role;
- umie czytać cicho ze zrozumieniem, potrafi zdać sprawę z treści przeczytanego utworu po jednorazowym przeczytaniu;
- czyta czasopisma i książki dla dzieci;
- wyszukuje w tekście fragmenty na określony przez nauczyciela temat;
- wyodrębnia w utworze kolejne wydarzenia, dostrzega związki między nimi;
- wyróżnia w utworach literackich opowiadania, opisy i dialogi;
- umie określić nastrój w utworze;
- odróżnia wiersz od prozy
- płynnie, czytelnie, estetycznie i bezbłędnie przepisuje wyrazy i zdania;
- umie korzystać ze słownika ortograficznego, dba o poprawność ortograficzną;
- potrafi napisać krótki, swobodny tekst na określony temat;
- potrafi napisać tekst w formie opowiadania i opisać przedmiot na podstawie bezpośredniej obserwacji
- umie zredagować i zapisać życzenia z różnych okazji
- rozpoznaje różne formy wypowiedzi pisemnej: list, opowiadanie, opis, zaproszenie, ogłoszenie, zawiadomienie;
- potrafi adresować listy i karty pocztowe;
- stosuje poznane znaki interpunkcyjne;
Ortografia
- poprawnie pisze wyrazy ze spółgłoskami miękkimi w różnych pozycjach;
- poprawnie stosuje wielką literę: na początku zdań, w pisowni imion i nazwisk, w pisowni poznanych nazw geograficznych, w tytułach i korespondencji;
- umie napisać wyrazy z "ó, wymiennym;
- umie napisać wyrazy z zakończeniami: -ów,-ówka, -ówna;
- umie napisać wyrazy z "ó, niewymiennym;
- umie napisać wyrazy z ,,rz" wymiennym;
- umie napisać wyrazy z ,,rz" po spółgłoskach;
- umie napisać poznane wyrazy z ,,rz" niewymiennym;
- umie napisać poznane wyrazy z ,,h" oraz z ,,ż" wymiennymi i niewymiennymi;
- umie napisać poznane wyrazy z ,,ą" i ,,ę";
- umie napisać wyrazy, w których występuje zanik dźwięczności;
- potrafi zapisać poznane skróty;
- umie pisać z pamięci i ze słuchu wyrazy i zdania w zakresie opracowanego słownictwa;
Gramatyka
- rozpoznaje czasowniki jako wyrazy oznaczające: czynności;
- rozpoznaje rzeczowniki jako wyrazy oznaczające: osoby, rzeczy, rośliny i zwierzęta;
- rozpoznaje przymiotniki jako wyrazy określające rzeczowniki
- rozpoznaje liczebniki jako wyrazy oznaczające liczbę i kolejność i umie je napisać
- poprawnie stosuje przyimki w wypowiedziach ustnych i pisemnych;
- poprawnie stosuje spójniki w wypowiedziach ustnych i pisemnych
- rozpoznaje zdania: oznajmujące, pytające, rozkazujące;
EDUKACJA MATEMATYCZA
Zbiory
- potrafi klasyfikować przedmioty według podanego lub dostrzeżonego warunku;
- potrafi wyróżnić podzbiór, część wspólną i złączenie zbiorów;
- umie wykorzystać wiadomości o zbiorach do rozwiązywania zadań wynikajšcych z sytuacji życiowych;
Liczby i ich własności
- rozumie liczbę w jej podstawowych aspektach i zna jej zapis cyfrowy do 25;
- umie zapisywać liczebniki;
- zna terminy: suma,składniki, różnica,odjemna, odjemnik, iloczyn, czynniki,iloraz, dzielna,dzielnik (bez obowišzku ich stosowania);
- umie rozłożyć liczby na składniki;
- umie wyodrębnić dziesiątki i jedności w liczbie dwucyfrowej;
- rozumie, że dodawanie i odejmowanie to działania wzajemnie odwrotne;
- umie obliczać sumy i różnice liczb :jedno-cyfrowych; jednocyfrowej i dwucyfrowej; dwucyfrowych w zakresie 100 wybranym sposobem;
- rozumie, że mnożenie i dzielenie to działania wzajemnie odwrotne
- umie porządkować liczby według podanych warunków;
- umie porównywać liczby na osi liczbowej i z użyciem znaków: =, <, >;
- stosuje przemienność i łączność dodawania dla uśatwienia obliczeń;
- umie mnożyć i dzielić w zakresie 100 (biegle w zakresie 25);
- stosuje przemienność i łączność mnożenia oraz rozdzielność mnożenia względem do dodawania dla ułatwienia sobie obliczeń;
- poznał i wykorzystuje w razie potrzeby środki graficzne (grafy,dzewa, oś liczbowa, tabele działań, tabele funcyjne) ułatwiające obliczenia (bez obowiązku ich stosowania);
- rozumie pojęcia dotyczące porównywania różnicowego;
- umie wymienić liczby parzyste i nieparzyste;
- zebrał doświadczenia dotyczące parzystości i nieparzystości sum i różnic;
- umie odczytać i zapisać cyfry rzymskie od I do XII; wie, gdzie znajduje zastosowanie numeracja rzymska;
- umie przeczytać i zapisać cyfry trzycyfrowe;
- wie, na co należy zwrócić uwagę porównując liczby;
Zadania tekstowe
- umie wyróżnić w zadaniu dane, szukane i dostrzec związki miedzy nimi;
- umie przedstawić rozwiązanie zadania za pomocą liczmanów, na rysunku, w postaci schematu lub formuły matematycznej;
- umie ułożyć zadanie do podanej sytuacji, rysunku, schematu lub formuły matematycznej;
- umie przekształcić zadanie na dodawanie na zadanie na odejmowanie i odwrotnie;
- umie przekształcić zadanie na mnożenie na zadanie na dzielenie i odwrotnie;
- umie zapisać krótko treść zadania;
- umie rozwiązywać i układać zadania na porównywanie różnicowe;
Geometria
- rozpoznaje poznane figury w otoczeniu, na modelach i rysunkach;
- sprawdził, ile boków, wierzchołków ma każda z poznanych figur i jakie są związki miedzy długościami boków prostokąta i kwadratu;
- rozpoznaje kształt odcinka w otoczeniu, na modelach figur geometrycznych i rysunkach;
Jednostki: miary, wagi, czasu i pieniędzy, kalendarz
- zna jednostki miary, ich skróty oraz związki miedzy nimi;
- zna różne rodzaje termometrów i umie odczytać ich wskazania;
- zna nazwy dni tygodnia i miesięcy;
- zna pory roku i nazwy odpowiadających im miesięcy;
- wie, że rok dzieli się na 4 kwartały i 12 miesięcy;
- umie poprawnie zapisać i przeczytać daty;
- umie korzystać z kalendarza;
- umie odczytać, zapisać i ustawić na zegarze godziny i minuty;
- zna różne sposoby odczytywania wskazań zegara w systemie 12-i 24-godzinnym;
EDUKACJA ŚRODOWISKOWA
Społeczne
- rozumie pojęcia: zakład przemysłowy,urząd, zakład usługowy, handel;
- potrafi podać nazwy zawodów ludzi pracujących na wsi i w mieście;
- potrafi wysłać list;
- wie, jakie sprawy można załatwić na poczcie;
- wie, czym różni się zabudowa miejska od wiejskiej;
Przyrodnicze
- zna nazwy poszczególnych pór roku, potrafi je scharakteryzować;
- potrafi wymienić nadziemne i podziemne części roślin;
- zna czynniki warunkujące rozwój roślin;
- potrafi wymienić nazwy kilku zwierząt: szkodników i sprzymierzeńców człowieka, żyjących w ogrodzie i w sadzie;
- potrafi wymienić części składowe kwiatu;
- potrafi odróżnić drzewo od krzewu;
- zna nazwy niektórych owoców, drzew i krzewów uprawianych w sadach;
- zna niektóre sposoby przechowywania i przetwarzania warzyw i owoców;
- zna niektóre rośliny i zwierzęta żyjące na łące;
- umie wymienić nazwy zwierząt hodowanych w Polsce;
- rozumie pojęcia: jajorodność i żyworodność;
Geograficzne
- potrafi w znanej sobie okolicy wskazać wschód, zachód, północ, południe;
- wie, jakie są elementy pogody;
- zna nazwy kilku miast i wsi położonych najbliżej swojej miejscowości;
- potrafi określić krajobraz swojej okolicy;
- potrafi wymienić charakterystyczne elementy pogody w różnych porach roku;
Komunikacyjne
- wie, jak zachować się na drodze z chodnikiem i bez chodnika;
- zna zasady przechodzenia przez jezdnię w terenie niezabudowanym;
- zna niektóre znaki ostrzegawcze, nakazu, zakazu, informacyjne;
Zdrowotne
- wie, jakie warzywa i owoce uprawia się w najbliższej okolicy;
- zna wartości odżywcze warzyw i owoców;
- wie jakie produkty są pochodzenia zwierzęcego;
- zna sposoby przechowywania i przetwarzania warzyw i owoców;