- Strona główna
- Nasza szkoła
- Kadra pedagogiczna
- Rada Rodziców
- Uczniowie
- Biblioteka
- Świetlica
- Gabinety medyczne
- Dokumenty szkolne
- Osiągnięcia i sukcesy
- Zajęcia pozalekcyjne
- Sport
- Wycieczki
- Zielone szkoły
- Plan lekcji
- Kalendarz 2009/2010
- Przydatne linki
- Kontakt
Kryteria ocen z języka angielskiego
KLASA IV
Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który nie spełnia wymagań kryterialnych na ocenę dopuszczającą
Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który:
Gramatyka i słownictwo
- zna od 2 4 słów związanych z poznaną tematyką (ja i moja rodzina, moja szkoła, zawody, żywność, sport, państwa, określanie czasu, zwierzęta)
- zna podstawowe zwroty grzecznościowe
- zna liczebniki główne od 1 do 10
- zna czasownik to be
- zna spójniki i zaimki osobowe
Mówienie:
- uczeń potrafi przedstawić się w prosty sposób oraz zapytać o imię,
- potrafi liczyć w zakresie 1 - 10
- potrafi nazwać podstawowe kolory, niektóre przedmioty w klasie, nazwy członków rodziny, niektóre leśne i domowe zwierzęta, nazwy podstawowych produktów żywnościowych oraz napojów
- odmienić czasownik to be
Słuchanie:
- uczeń rozumie proste pytania kierowane powoli i wyraźnie
- potrafi pokazać elementy na ilustracji wymienione przez nauczyciela
- podaje najbardziej kluczowe i proste informacje z wysłuchanego komunikatu
Czytanie:
- uczeń podejmuje próbę czytania, lecz popełnia liczne błędy
- potrafi zrozumieć tylko ogólny sens przeczytanego tekstu lub tylko pojedyncze słowa
- potrafi rozróżnić w tekście zdania twierdzące, przeczące i pytające
Pisanie:
- uczeń potrafi zapisać przy pomocy nauczyciela:
- najprostsze zdania opisujące jego i jego rodzinę
- potrafi uzupełnić tabelę lub lukę w zdaniu przy pomocy nauczyciela
- stara się o estetykę zapisu wypowiedzi
Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który:
Gramatyka i słownictwo
- uczeń zna przynajmniej połowę słownictwa związanego z poznaną tematyką (ja i moja rodzina, moja szkoła, zawody, żywność i napoje, sport, państwa, określanie czasu, zwierzęta)
- zna większość zwrotów grzecznościowych
- zna liczebniki główne w zakresie 1 20
- zna spójniki i zaimki osobowe
- zna poznane czasy
- zna czasownik to be, have got, can
Mówienie:
- potrafi przedstawić się i zadać pytanie o imię
- potrafi nawiązać kontakt werbalny (słowny) pytając o imię, wiek, samopoczucie
- potrafi liczyć do dwudziestu
- potrafi nazwać większość: przedmiotów szkolnych, nazw członków rodziny, leśnych i domowych zwierząt, zawodów, środków , produktów żywnościowych, napojów, ubrań
- posługuje się czasownikami to be, have got, can w zdaniach
- buduje zdania próbując dopasować odpowiedni z poznanych czasów, może jednak popełniać przy tym błędy.
Słuchanie:
- uczeń rozumie pytania i polecenia nauczyciela
- potrafi pokazać elementy na ilustracji lub ilustracje związane z przesłuchanym testem
- uczeń podaje kluczowe informacje, po wysłuchaniu tekstu
- rozpoznaje nastrój wysłuchanych komunikatów
Czytanie:
- uczeń czyta tekst niezbyt płynnie , czasem popełniając przy tym błędy fonetyczne, potrafi jednak je skorygować przy pomocy nauczyciela
- potrafi zrozumieć częściowo sens tekstu oraz odpowiedzieć na proste pytanie dotyczące tekstu
Pisanie:
- uczeń potrafi samodzielnie napisać proste zdania dotyczące jego i jego rodziny, inne osoby, jego otoczenie (środowisko), częściowo popełniając przy tym błędy
- przy tym błędy
- stosuje zasady estetycznego zapisu tekstu
Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:
Gramatyka i słownictwo
- zna prawie wszystkie słowa związane z poznaną tematyką (ja i moja rodzina, moja szkoła, zawody, żywność i napoje, sport, państwa, określanie czasu, zwierzęta)
- zna wszystkie poznane zwroty grzecznościowe
- zna liczebniki główne od 1 do 100
- zna spójniki , zaimki osobowe i przysłówki częstotliwości
- zna poznane czasy , potrafi wskazać je w zdaniach i budować zdania z ich użyciem
- zna czasowniki to be, have got, can oraz większość poznanych pozostałych czasowników (zdania, pytania, przeczenia)
Mówienie:
- uczeń potrafi przedstawić się, podać swój wiek oraz zapytać się o imię, wiek, samopoczucie, narodowość
- potrafi policzyć do 100 i wymienić te liczebniki główne wyrywkowo
- potrafi nawiązać kontakt, zapytać o potrzebne mu informacje w trakcie lekcji
- potrafi nazwać prawie wszystkie przedmioty szkolne, członków rodziny, leśne i domowe zwierzęta, zawody, produkty żywnościowe i napoje, ubrania, słowa określające pogodę oraz wszystkie dni tygodnia, miesiące i pory roku
- potrafi użyć czasownika to be w zdaniach
- posługuje się czasownikiem have got i can w zdaniach
- używa przysłówków częstotliwości
- potrafi zbudować zdania ze zwrotami must/ mustn't
- prawie zawsze potrafi w swoich wypowiedziach użyć poprawnego z poznanych czasów
Słuchanie:
- uczeń rozumie wszystkie polecenia nauczyciela
- potrafi pokazać elementy na ilustracji lub ilustracje związane z przesłuchanym tekstem
- uczeń podaje kluczowe i większość szczegółowych informacji po przesłuchaniu tekstu
- potrafi rozpoznać nastrój komunikatu
- koncentruje uwagę podczas słuchania wypowiedzi innych, próbując wyciągnąć własne wnioski
Czytanie:
- uczeń czyta tekst płynnie, bez większych błędów fonetycznych, natychmiast koryguje je przy pomocy nauczyciela
- potrafi zrozumieć tekst nie tylko w sensie ogólnym, ale też próbuje interpretować wątki szczegółowe i informacje dodatkowe
- potrafi po przeczytaniu tekstu zrozumieć postawione do niego pytanie
- potrafi w tekście określić jakie czasy zostały w nim użyte
Pisanie:
- uczeń potrafi napisać, popełniając tylko nieliczne błędy informacje o sobie, swojej rodzinie, przyjaciołach, o swoim otoczeniu (środowisku)
- potrafi uzupełnić tabelę, zdanie z lukami na pojedyncze słowa lub zwroty, popełniając przy tym nieliczne błędy
- potrafi wypełnić prostą ankietę lub formularz
- zna zasady interpunkcji oraz szyku wyrazów w zdaniu
- potrafi zapisać zdania z użyciem poznanych czasów
Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który:
Gramatyka i słownictwo
- zna wszystkie słówka związane poznaną tematyką (ja i moja rodzina, moja szkoła, zawdy, żywność i napoje, sport, państwa, określanie czasu, zwierzęta)
- zna wszystkie poznane zwroty grzecznościowe
- zna liczebniki główne i porządkowe w zakresie 1 100
- zna spójniki, zaimki osobowe i przysłówki częstotliwości
- zna poznane czasy, potrafi wskazać je w zdaniach oraz budować zdania z ich użyciem
- zna wszystkie poznane czasowniki , używając je w zdaniach, pytaniach, przeczeniach
Mówienie:
- potrafi w kilku zdaniach powiedzieć o sobie, członkach swojej rodziny, swoim otoczeniu, nie popełniając przy tym błędów
- potrafi również przeprowadzić wywiad dotyczący (imię i nazwisko, wiek, samopoczucie, narodowość
- potrafi wymienić liczebniki główne i porządkowe do 100 oraz wymienić je wyrywkowo
- potrafi nazwać wszystkie poznane: przedmioty szkolne, członków rodziny, leśne i domowe zwierzęta, zawody, produkty żywnościowe i napoje, główne budynki w mieście, ubrania słowa określające pogodę, pory roku, dni tygodnia, miesiące, nazwy państw i narodowości
- potrafi ułożyć zdania zgodne z poznaną tematyką, używając poprawnie i adekwatnie poznane czasy
- potrafi ułożyć zdania do podanego pytania
- posługuje się wszystkimi poznanymi czasownikami w zdaniach
- w swoich wypowiedziach bezbłędnie używa przysłówków częstotliwości, spójników, zaimków osobowych
- mówiąc używa poprawnej wymowy i intonacji
Słuchanie:
- uczeń rozumie wszystkie polecenia nauczyciela
- potrafi pokazać elementy na ilustracji lub ilustracje związane z przesłuchanym tekstem
- potrafi odpowiedzieć na pytania postawione do przesłuchanego tekstu
- potrafi rozpoznać nastrój komunikatu
- koncentruje uwagę podczas słuchania wypowiedzi innych, wyciągając własne wnioski i poprawiając ( jeżeli istnieją) powstałe błędy
Czytanie:
- uczeń czyta test płynnie, nie popełniając błędów fonetycznych, intonacyjnych ani interpunkcyjnych
- rozumie tekst w całości
- po przeczytaniu tekstu potrafi odpowiedzieć na postawione do niego pytania
- umie odpowiedzieć na pytania prawda/fałsz
- potrafi dopasować wyrywki tekstu do ilustracji bądź zdjęć
Pisanie:
- uczeń potrafi bezbłędnie napisać informacje o sobie, swojej rodzinie , swoim otoczeniu
- potrafi zapisać ze słuchu znane słowa
- potrafi bezbłędnie uzupełnić tabelę, zdania z lukami na pojedyncze słowa lub zwroty
- potrafi wypełnić prostą ankietę lub formularz
- potrafi spójnie zorganizować tekst, zna zasady szyku wyrazów w zdaniu i zna zasady interpunkcji
- potrafi napisać zdania z użyciem poznanych czasów i wszystkich struktur gramatycznych
Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który: spełnia wszystkie wymagania na ocenę bardzo dobrą, a ponadto:
- prezentuje umiejętności oraz wiadomości językowe wykraczające poza obowiązujący program nauczania
- swoje sprawności językowe uczeń prezentuje poprzez ustne streszczenie przeczytanych nadobowiązkowych lektur, dostosowanych do poziomu nauczania w kl. czwartej
- na lekcjach uczeń przejawia szczególną aktywność
KLASA V
Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który nie opanował wiadomości i umiejętności zawartych w kryteriach na ocenę dopuszczającą.
Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który:
Gramatyka i słownictwo
- umie wyodrębnić z tekstu proste rzeczowniki, czasowniki i przymiotniki
- potrafi wskazać w prostym zdaniu czasy: Present Continuous, Simple Present, Past i Future oraz zaimki osobowe
- potrafi odmienić czasowniki modalne: to be, to have oraz can i tworzy z nimi formę pytającą
i przeczącą
- zna 3 - 5 czasowników nieregularnych w trzech formach oraz 5 czasowników regularnych
i 3 - 5 przymiotników
- poprawnie operuje niewielką ilością bardzo prostych zwrotów takich jak: powitania, pożegnania, polecenia, zwroty grzecznościowe
- zna po kilka słów związanych z przerobioną tematyką ( sport, podróż, hobby, prace domowe,
dzikie zwierzęta, przestrzeń kosmiczna, różne święta )
- potrafi samodzielnie liczyć do 20, a z pomocą nauczyciela rozróżnia liczebniki do 100
Mówienie
- odpowiada z trudnością na proste pytania nauczyciela popełniając liczne zauważalne błędy
- umie potwierdzić lub zaprzeczyć proste pytania ( Yes, No )
- rozumie uwagi nauczyciela i stosuje się do nich
- umie się przywitać, przedstawić, pożegnać, przeprosić
- rzadko zabiera głos, czy też bierze udział w dyskusji
Czytanie
- czyta z trudnością, popełniając często błędy fonetyczne
- popełnia błędy w odpowiedziach na pytania wielokrotnego wyboru
- ma trudności z dopasowaniem wyrazu do ilustracji
Słuchanie
- potrafi czasami zrozumieć ogólny sens prostych tekstów
- rozumie proste polecenia nauczyciela
- reaguje na wypowiedzi innych w sposób niewerbalny ( mimika, gest )
Pisanie
- potrafi napisać proste zdanie, ale często popełnia błędy w pisowni
- często robi błędy przepisując tekst z tablicy
- prowadzi zeszyt zapisując jedynie temat i podstawowe zdania z tablicy
Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który:
Gramatyka i słownictwo
- potrafi znaleźć w zdaniu rzeczownik, czasownik, przymiotnik, przysłówek i liczebnik
- umie zbudować proste zdanie w czasach: Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Future, Past Continuous i Present Perfectwe wszystkich formach
- zna zwroty grzecznościowe: Would you like...?, Can you...?, Could you...?
- zna zasady tworzenia pytań używając słów pytających: Why?, Where?, When? itp
- zna pojęcie rzeczowników policzalnych i niepoliczalnych oraz zasady używania pytania o ilość
przy użyciu How much... , How many...
- zna podstawowe zasady stopniowania przymiotników
- czasami używa słownictwa odpowiedniego do zdania
- umie dopasować teksty i podpisy do ilustracji
- zna czasowniki oznaczające nakaz: You must... , zakaz: You mustn`t... , polecenie: Go!, Come!,
Don`t...!
Mówienie
- czasami potrafi z powodzeniem przekazywać wiadomości i odpowiedzieć na zadane pytania z pomocą nauczyciela
- potrafi mówić spójnie, ale z wyraźnym wahaniem
- posługuje się częściowo poprawnym językiem, ale popełnia sporo błędów
- dysponuje ograniczonym zakresem słownictwa dla wyrażenie myśli i idei
- umie czasem w naturalny sposób zabierać głos i można go zazwyczaj zrozumieć
Czytanie
- czyta dosyć wolno i z wahaniem rozumiejąc ogólny sens tekstu,
- czasami wymaga pomocy w rozpoznawaniu najważniejszej informacji
- w większości prawidłowo odpowiada na pytania prawda/fałsz, ale może popełniać błędy w odpowiedzi na pytania wielokrotnego wyboru
Słuchanie
- potrafi zazwyczaj zrozumieć ogólny sens prostych tekstów i rozmów
- rozumie część kluczowych informacji w tekstach i rozmowach
- potrafi wydobyć część potrzebnych informacji i przekształcić je w prostą formę pisemną
- potrafi czasem rozpoznać uczucia i reakcje mówiącego
- umie zazwyczaj zrozumieć polecenia nauczyciela
Pisanie
- próbuje napisać zadanie zawierające pełne zdania, proste struktury i słownictwo czasem z pomocą nauczyciela
- stara się napisać prosty tekst ( list, notatkę, pocztówkę, zaproszenie), ale czasem popełnia błędy
- w zadaniu pisemnym zawiera większość istotnych punktów
Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który spełnia wszystkie wymagania na ocenę dostateczną, a ponadto:
Gramatyka i słownictwo
- potrafi dobrze operować poznanymi kategoriami gramatycznymi:
rzeczownik: liczba mnoga ( regularna i większość nieregularnej ), forma dzierżawcza
( gerund ) `s, określniki: a, the, liczebniki główne i porządkowe, spójniki: and, but
czasownik: odmiana: to be, to have, have got, czasowniki modalne: can, must, czasy: Present
Simple, Present Continuous, Simple Past, Past Continuous, Future, Present Perfect ( odmiana
regularna i większość nieregularnej ), konstrukcja: there is / there are w czasie teraźniejszym
i przeszłym
przymiotnik: stopniowanie przymiotników jednoi wielosylabowych oraz większość wyjątków,
przymiotniki dzierżawcze: my, your...
przysłówek: przysłówki częstotliwości: always, sometimes, never...
zaimek osobowy: I, you, he... , zaimek wskazujący: this, that, these, those
- umie dobrze stopniować przymiotniki, zna wyjątki i dokonuje porównań
- przeważnie potrafi poprawnie budować zdania we wszystkich formach tj. zdanie oznajmujące,
pytanie i przeczenie
- poprawnie operuje wiekszością prostych struktur
- na ogół używa szerokiego zakresu słownictwa odpowiedniego do zadania
Mówienie
- przeważnie potrafi z powodzeniem przekazać wiadomości, własną myśl i nawiązać kontakt posługując się prostym językiem
- potrafi mówić spokojnie z lekkim wahaniem
- umie zazwyczaj w naturalny sposób zabierać głos w rozmowie
- odpowiada na pytania nauczyciela nie popełniając większych błędów. Stara się budować proste dialogi.
- stosuje podstawowe słownictwo i zwroty poznane w toku nauki
- można go zazwyczaj zrozumieć bez trudności
- wykazuje aktywność na lekcjach
Czytanie
- przeważnie czyta płynnie, w odpowiednim tempie, rozumiejąc ogólny sens tekstu
- nie ma większych trudności w rozpoznawaniu najważniejszych informacji
- w miarę poprawnie porządkuje akapity i bez trudności odpowiada na pytania typu prawda/fałsz
- popełnia sporadycznie drobne błędy w odpowiedziach na pytania wielokrotnego wyboru
Słuchanie
- potrafi zazwyczaj zrozumieć ogólny sens różnorodnych tekstów i rozmów
- rozumie większość kluczowych informacji w różnych tekstach i rozmowach
- potrafi wydobyć większość potrzebnych informacji i przekształcić je w formę pisemną
- zwykle rozpoznaje uczucia i reakcje mówiącego
- rozróżnia dźwięki
- rozumie polecenie nauczyciela
Pisanie
- potrafi na ogół napisać samodzielnie zadanie zawierające pełne zdania, proste struktury i słownictwo
- pisze teksty na ogół dobrze zorganizowane i spójne
- potrafi napisać krótki list, notatkę, pocztówkę, zaproszenie robiąc nieliczne błędy
- w zadaniu pisemnym zawiera wszystkie istotne punkty, choć niektórym poświęca niewiele miejsca
- pisze teksty nieco krótsze od wymaganej długości
- używa przeważnie prawidłowej pisowni, interpunkcji i szyku wyrazów
Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który spełnia wszystkie wymagania na ocenę dobrą, a ponadto:
Gramatyka i słownictwo
- potrafi swobodnie operować poznanymi kategoriami gramatycznymi:
rzeczownik: liczba mnoga ( regularne i nieregularne ), forma dzierżawcza ( gerund ) `s,
określniki: a, the, liczebniki główne i porządkowe, spójniki: and, but
czasownik: odmiana: to be, to have, have got, czasowniki modalne can, must, czasy Present
Simple, Present Continuous, Simple Past, Past Continuous, Future, Present Perfect (odmiana
regularna i nieregularna), konstrukcja: there is / there are w czasie teraźniejszym i przeszłym
przymiotnik: stopniowanie przymiotników jenoi wielosylabowych oraz wyjątki, przymiotniki
dzierżawcze: my, your... ,
przysłówek: przysłówki częstotliwości: always, sometimes, never...
zaimek osobowy: I, you, he... , zaimek wskazujący: this, that, these, those
- buduje spójne zdania we wszystkich poznanych czasach, zna ich użycie i formy
- buduje zdania złożone i prawidłowo stosuje spójniki
- bezbłędnie stopniuje przymiotniki, zna wszystkie wyjątki
- zna szyk wyrazów w zdaniu oraz wyróżnia części mowy stosując nazewnictwo angielskie
- w opisach i wypowiedziach stosuje bogate słownictwo oraz zwroty poznane w tekstach
- używa poprawnych elementów słownictwa o charakterze bardziej złożonym - abstrakcyjnym
Mówienie
- potrafi samodzielnie i prawidłowo przekazywać własną myśl, wiadomość oraz nawiązać kontakt
- stosuje prawidłowo poznane słownictwo, dysponując jego dużym zakresem dla wyrażenie myśli i idei
- umie w naturalny sposób zabierać głos w rozmowach, odpowiada bezbłędnie na pytania nauczyciela, buduje rozwinięte dialogi, prowadzi prostą rozmowę zgodnie z tematyką zawartą w wymaganiach programowych
- mówi płynnie, poprawnie, ma dobry akcent, wymowę, intonację. Można go zrozumieć bez trudności
- jest zawsze aktywny na lekcji
Czytanie
- czytanie płynne, w dobrym tempie, ze zrozumieniem ogólnego sensu
- rozpoznaje najważniejsze informacje
- umie uporządkować akapity samodzielnie odpowiedzieć na pytania lub pytania prawda/fałsz
- bezbłędnie znajduje odpowiedzi na pytania wielokrotnego wyboru
Słuchanie
- potrafi zrozumieć ogólny sens różnych tekstów i rozmów oraz rozumie kluczowe informacje
- wydobywa potrzebne informacje i przekształca je w formę pisemną
- bezbłędnie rozpoznaje uczucia i reakcje mówiącego
- bez trudności rozumie polecenie i wypowiedzi nauczyciela
Pisanie
- samodzielnie w prostej formie pisemnej potrafi przekazać własną myśl lub informację o odpowiedniej długości
- umie napisać krótki list, pocztówkę, notatkę, email, zaproszenie, zakończenie historyjki
- potrafi spójnie zorganizować tekst, zna zasady szyku wyrazu w zdaniu, pisze prawidłowo, zna interpunkcje
- w zadaniu pisemnym zawiera istotne punkty
Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który spełnia wszystkie wymagania na ocenę bardzo dobrą, a ponadto:
- prezentuje umiejętności językowe przekraczające obowiązujący program nauczania dla kl. 5
- umie samodzielnie zdobywać wiedzę i dzielić się nią z innymi
- potrafi korzystać z różnych źródeł informacji wskazanych przez nauczyciela
- potrafi bezbłędnie rozwiązywać zadania zawarte w testach i pracach klasowych przy czym rozwiązuje zadania dodatkowe na ocenę celującą
- swoje sprawności językowe - czytanie i mówienia prezentuje poprzez streszczenie przeczytanych, nadobowiązkowych adaptowanych lektur lub artykułów
- na lekcjach przejawia bardzo dużą aktywność
KLASA VI
Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który nie opanował wiadomości i umiejętności w wymaganiach na ocenę dopuszczającą.
Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który:
Gramatyka i słownictwo
- potrafi wskazać w prostym zdaniu czasy Present Continuous, Simple Present, Past i Future oraz zaimki osobowe
- umie odmienić czasowniki modalne: to be, have,
- zna od 3 5 czasowników nieregularnych w trzech formach oraz 35 czasowników regularnych oraz 5 przymiotników.
- potrafi poprawnie operować niedużą ilością prostych struktur: powitania, pożegnania, zwroty grzecznościowe, zdania rozkazujące,
- zna po 23 słówka związane z przerabianą tematyką ( telewizja, internet, hobby,film, sport, zwiedzanie, święta).
- liczy do 20, rozróżnia liczebniki do 100 ( z pomocą nauczyciela)
Słuchanie
- potrafi czasami zrozumieć ogólny sens prostych tekstów
- potrafi zrozumieć proste polecenie nauczyciela
- reaguje na wypowiedzi innych w sposób niewerbalny ( mimika, gest)
Mówienie
- odpowiada z trudnością na proste pytania nauczyciela i popełnia wiele zauważalnych błędów
- umie potwierdzić lub zaprzeczyć pytania ogólne (Yes, No)
- rozumie uwagi nauczyciele i stosuje się do nich
- umie się przedstawić i przywitać, pożegnać, przeprosić
- rzadko zabiera glos.
Czytanie
- czyta z trudnością, często popełniając błędy fonetyczne
- popełnia błędy w odpowiedziach na pytania wielokrotnego wyboru
- z trudnością przyporządkowuje wyraz do obrazka
- rzadko zabiera glos.
Pisanie
- umie napisać proste zdanie z pomocą nauczyciela
- często robi błędy przepisując tekst z tablicy
- prowadzi starannie zeszyt zapisując temat i podstawowe zadania z tablicy
Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który:
Gramatyka i słownictwo
- potrafi znaleźć w zdaniu rzeczownik, czasownik, przymiotnik,przysłówek i liczebnik
- potrafi poprawnie operować niektórymi prostymi strukturami
- umie zbudować proste zdanie w czasach Present Simple,Present Continuous.,Past ,Future, Past Cont. i Present Perfectwe wszystkich formach
- zna zasady tworzenia Question Tags
- zna zaimki osobowe i przymiotniki dzierżawcze
- rozróżnia tryb warunkowy I i II i strukturę I wish
- zna podstawowe zasady stopniowania przymiotników
- czasami używa słownictwa odpowiedniego do zadania
- umie dopasować teksty i podpisy do ilustracji
Słuchanie
- potrafi zazwyczaj zrozumieć ogólny sens prostych tekstów i rozmów oraz wyszukać informacje szczegółowe w nieskomplikowanych wypowiedziach lub tekstach
- rozumie część kluczowych informacji w tekstach i rozmowach
- potrafi wydobyć część potrzebnych informacji i przekształcić je w prostą formę pisemną
- potrafi czasem rozpoznać uczucia i reakcje mówiącego
- umie zazwyczaj zrozumieć polecenia nauczyciela
Mówienie
- czasami potrafi z powodzeniem przekazać wiadomość i odpowiedzieć na zadane pytania z
- pomocą nauczyciela
- przy pomocy nauczyciela formułuje krótką wypowiedź o sobie, rodzinie, najbliższym otoczeniu oraz zdobywa i udziela informacji o typowych sytuacjach dnia codziennego
- potrafi mówić spójnie, ale z wyraźnym wahaniem
- posługuje się częściowo poprawnym językiem, ale popełnia sporo błędów
- dysponuje ograniczonym zakresem słownictwa dla wyrażenia myśli i idei
- umie czasem w naturalny sposób zabierać glos i można go zazwyczaj zrozumieć
Czytanie
- czyta zazwyczaj płynnie, wolno i z wahaniem rozumiejąc ogólny sens adaptowanych tekstów
- zazwyczaj umie wyszukać konkretne informacje w prostych tekstach
- na ogół rozumie powszechnie spotykane informacjemenu, rozkład jazdy, ogłoszenia, reklamy, listy i instrukcje oraz ogólny sens prostych tekstów
- czasami wymaga pomocy w rozpoznaniu najważniejszej informacji
- raczej prawidłowo odpowiada na pytania prawda/fałsz, ale może popełniać błędy w odpowiedzi na pytania wielokrotnego wyboru
Pisanie
- próbuje napisać zadanie zawierające pełne zdania, proste struktury i słownictwo z pomoca nauczyciela
- stara się napisać prosty tekst ( list, notatkę, pocztówkę, zaproszenie),wypełnia prosty formularz (wg wzoru) ale czasem popełnia błędy
- dostrzega różnicę między fonetyczną a graficzną formą wyrazu, lecz ma trudności w poprawnym zapisie większości słów znanych ze słuchu
- w zadaniu pisemnym zawiera większość istotnych punktów
- Inne umiejętności
- stara się korzystać ze szkolnego słownika dwujęzycznego
Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który:
Gramatyka i słownictwo
- dobrze wyróżnia części mowy ( rzeczownik, czasownik, przymiotnik, przysłówek, liczebnik) w zdaniu
- na ogół prawidłowo rozróżnia poznane czasy ( wymienione w wymaganiach edukacyjnych), zdania warunkowe I i II stopnia
- nie ma większych trudności w tworzeniu strony biernej oraz zastosowaniu wyrażenia I wish oraz formy gerund i infinitive
- umie dobrze stopniować przymiotniki, zna wyjątki oraz tworzenie przysłówków
- potrafi utworzyć zwroty pytające Question Tags do zdań twierdzących i pytających
- dobrze zna zaimki osobowe ( one, ones) , zwrotne ( myself, yourself..) oraz zaimki względne who, which
- przeważnie potrafi poprawnie budować zdania we wszystkich formach
- poprawnie operuje większością prostych struktur
- na ogół używa szerokiego zakresu słownictwa odpowiedniego do zadania
Słuchanie
- potrafi zazwyczaj zrozumieć ogólny sens różnorodnych tekstów i rozmów
- potrafi wyszukać konkretną informację w usłyszanym tekście
- rozumie większość kluczowych informacji w różnych tekstach i rozmowach
- potrafi wydobyć większość potrzebnych informacji i przekształcić je w formę pisemną
- potrafi raczej dobrze udzielać odpowiedzi na pytania związane z usłyszanym tekstem
- zwykle rozpoznaje uczucia i reakcje mówiącego
- rozróżnia dźwięki
- rozumie polecenia nauczyciela
Mówienie
- przeważnie potrafi z powodzeniem przekazać wiadomość, własną myśl i nawiązać kontakt posługując się prostym językiem
- umie sformułować krótką wypowiedź o sobie, rodzinie, najbliższym otoczeniu oraz zdobywa i udziela informacji o typowych sytuacjach dnia codziennego
- umie prostymi słowami opisać ilustracje
- potrafi mówić spójnie z lekkim wahaniem
- umie zazwyczaj w naturalny sposób zabierać głos w rozmowie
- odpowiada na pytania nauczyciela nie popełniając większych błędów i stara się budować proste dialogi.
- stosuje podstawowe słownictwo i zwroty poznane w toku nauki
- można go zazwyczaj zrozumieć bez trudności
- wykazuje aktywność na lekcji
Czytanie
- przeważnie czyta płynnie, w odpowiednim tempie, rozumiejąc ogólny sens tekstu
- nie ma większych trudności w rozpoznawaniu najważniejszych informacji, zazwyczaj umie wyszukać konkretne informacje w prostych tekstach
- na ogół dobrze rozumie powszechnie spotykane informacjemenu, rozkład jazdy, ogłoszenia, reklamy, listy i instrukcje oraz ogólny sens prostych tekstów
- w miarę poprawnie porządkuje akapity i bez trudności odpowiada na pytania typu prawda/fałsz
- popełnia niekiedy drobne błędy w odpowiedziach na pytania wielokrotnego wyboru
Pisanie
- potrafi na ogół napisać samodzielnie zadanie zawierające pełne zdania, proste struktury i słownictwo
- pisze teksty na ogół dobrze skonstruowane i spójne
- dostrzega różnicę między fonetyczną a graficzną formą wyrazu i raczej nie ma trudności w poprawnym zapisie większości słów znanych ze słuchu
- potrafi napisać krótki list, notatkę, pocztówkę, zaproszenie, wypełnić ankietę i formularz (wg modelu) robiąc nieliczne błędy
- potrafi napisać prostymi zdaniami krótkie zakończenie do historyjki
- w zadaniu pisemnym zawiera wszystkie istotne punkty, choć niektórym poświęca niewiele miejsca
- pisze teksty nieco krótsze od wymaganej długości
- używa przeważnie prawidłowej pisowni, interpunkcji i szyku wyrazów
- Inne umiejętności - często korzysta ze szkolnego słownika dwujęzycznego i innych materiałów z klasopracownijęzykowej oraz materiałów wspomagających typu: książka ćwiczeń
Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który:
Gramatyka i słownictwo
- wyróżnia części mowy w tekście używając nazewnictwa angielskiego
- potrafi swobodnie operować poznanymi strukturami gramatycznymi
- buduje spójne zdania we wszystkich poznanych czasach ( wymienionych w wymaganiach edukacyjnych), zna ich użycie, formy
- uzupełnia i tworzy zdania w trybie warunkowym I i II stopnia, potrafi zastosować wyrażenie I wish
- buduje zdania złożone i prawidłowo stosuje spójniki
- w zdaniach gramatycznych prawidłowo stosuje stronę bierna ( dla czasu teraźniejszego i przeszłego) oraz formę gerund i infinitive
- bezbłędnie stopniuje przymiotniki, zna wyjątki i umie utworzyć przysłówek od przymiotnika
- stosuje prawidłowo zaimki osobowe ( one, ones), zwrotne, dzierżawcze i względne ( who, which, that)
- zna szyk wyrazów w zdaniu
- w opisach i wypowiedziach stosuje bogate słownictwo oraz zwroty poznane w tekstach
- używa poprawnych elementów słownictwa o charakterze bardziej złożonym -abstrakcyjnym
Słuchanie
- potrafi zrozumieć ogólny sens różnych tekstów i rozmów oraz rozumie kluczowe informacje
- potrafi wyszukać konkretną informację w usłyszanym tekście
- wydobywa potrzebne informacje i przekształca je w formę pisemną
- udziela odpowiedzi na pytania związane z usłyszanym tekstem
- bezbłędnie rozpoznaje uczucia i reakcje mówiącego
- bez trudności rozumie polecenia i wypowiedzi nauczyciela
Mówienie
- potrafi samodzielnie i prawidłowo przekazać własną myśl, wiadomość oraz nawiązać kontakt
- stosuje prawidłowo poznane słownictwo, phrasal verbs, idiomy, dysponuje dużym zakresem słownictwa dla wyrażenia myśli i idei
- umie w naturalny sposób zabierać głos w rozmowach, odpowiada bezbłędnie na pytania nauczyciela, buduje rozwinięte dialogi, prowadzi prostą rozmowę zgodnie z tematyką zawartą w wymaganiach edukacyjnych
- mówi płynnie, poprawnie, ma dobry akcent, wymowę, intonację, można go zrozumieć bez trudności
- jest zawsze aktywny na lekcji
Czytanie
- czyta płynnie, w dobrym tempie, ze zrozumieniem ogólnego sensu
- rozpoznaje najważniejsze informacje
- bez trudu rozumie powszechnie spotykane informacje menu, rozkład jazdy, ogłoszenia, reklamy, listy i instrukcje oraz ogólny sens prostych tekstów
- umie uporządkować akapity, samodzielnie odpowiedzieć na pytania lub pytania typu prawda/fałsz
- bezbłędnie znajduje odpowiedzi na pytania wielokrotnego wyboru
Pisanie
- samodzielnie, w prostej formie pisemnej potrafi przekazać własną myśl lub informację odpowiedniej długości
- umie napisać krotki list, pocztówkę notatkę, email, zaproszenie, wypełnić prostą ankietę lub formularz
- samodzielnie napisze krótkie zakończenie do historyjki
- dostrzega różnicę między fonetyczną a graficzną formą wyrazu i nie ma trudności w poprawnym zapisie większości słów znanych ze słuchu
- potrafi spójnie sformułować tekst, zna zasady szyku wyrazów w zdaniu, pisze prawidłowo, zna zasady interpunkcji
- w zadaniu pisemnym zawiera istotne punkty
- Inne umiejętności - korzysta ze szkolnego słownika dwujęzycznego ( często również z własnego) i innych materiałów z klasopracowni językowej oraz materiałów wspomagających typu: książka ćwiczeń
Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który opanował wiedzę na ocenę bardzo dobrą, a ponadto:
- bezbłędnie rozwiązuje zadania zawarte w testach i pracach klasowych, przy czym rozwiązuje zadania dodatkowe na ocenę celującą
- swoje sprawności językowe; czytania i mówienia prezentuje poprzez streszczenie przeczytanych, nadobowiązkowych, adaptowanych lektur lub wybranych artykułów
- samodzielnie przygotowuje prezentacje na dowolny temat, wybiegający poza obowiązujący program nauczania
- umie samodzielnie zdobywać wiedzę i dzielić się z nią z innymi
- potrafi korzystać z różnych źródeł informacji wskazanych przez nauczyciela, szuka informacji w internecie , korzysta ze szkolnego lub własnego słownika dwujęzycznego i innych materiałów własnych lub z klasopracowni językowej
- na lekcjach przejawia wybitną aktywność
- bierze udział w pozaszkolnych konkursach językowych zajmując miejsca od 13 lub zdobywa tytuł laureata